Титулка
Вступ
Основні положення
Вибір методів
Порівняння методів
Список методів Література

Структуроване чи напівструктуроване опитування


Загальний огляд


У структурованому опитуванні опитуваним особам ставлять низку підготовлених запитань з аркуша навідних запитань, які спонукають опитувану особу розглядати ситуації з різних кутів зору і, таким чином, ідентифікувати ризики з цих поглядів. Напівструктуроване опитування провадять подібним чином, але воно надає більшу свободу для обговорення, щоб дослідити питання, які виникають.

Застосування


Структуроване та напівструктуроване опитування корисне в тих випадках, коли важко зібрати людей на засідання для мозкової атаки чи коли вільна дискусія в групі недоречна до ситуації чи залучених осіб. Це опитування найчастіше застосовують, щоб ідентифікувати ризики чи оцінити результативність наявних засобів контролювання в межах аналізування ризику. їх можна застосовувати на будь-якій стадії проекту чи процесу. Вони є засобом отримання від зацікавлених сторін вхідних даних для загального оцінювання ризику.

Вхідні дані


Вхідні дані охоплюють:

  • чітко визначені цілі опитувань;
  • перелік опитуваних осіб, вибраних серед представників відповідних сторін-учасниць;
  • підготовлену низку запитань.

Процес


Складають низку доречних запитань, яких має дотримувати опитувач. Треба, щоб запитання були, за можливості, однозначними, простими, на мові опитуваної особи і стосувалися лише однієї проблеми. Також готують можливі подальші запитання задля необхідних уточнень.

Потім запитання ставлять опитуваній особі. Прагнучи уточнення, треба ставити відкриті запитання. Треба дбати про те, щоб не чинити впливу на опитувану особу.

Відповіді треба розглядати з певним ступенем гнучкості, щоб забезпечити можливість охопити ті сфери, до дослідження яких опитувана особа, можливо, хоче долучитися.

Вихідні дані


Вихідні дані — це судження представників зацікавлених сторін стосовно проблем, які є предметом опитування.

Переваги та обмеженості


Переваги Недоліки
  • структуровані опитування надають можливість опитуваним особам мати час для розмірковування над проблемою;
  • обмінювання інформацією «один на один» може сприяти більш поглибленому розгляданню проблем;
  • структуровані опитування дають змогу залучати більшу кількість зацікавлених сторін, ніж мозкова атака, яку провадить відносно невелика група.
  • координатор витрачає багато часу на збирання численних думок у цей спосіб;
  • упередженість допускають і не усувають під час групового обговорювання;
  • може виявитися неможливим стимулювати творче мислення присутніх осіб, що є значною перевагою мозкової атаки.